بازی رومیزی Game of Thrones

بازی رومیزی Game of Thrones

مبارزه برای تصاحب تخت آهنین شما را به چالشی جذاب دعوت می‌کند.

دو تا پنج حریف را دعوت کنید و به بیش از دو ساعت فتح، شکست، توافق و خیانت وارد شوید.

یادتان باشد، بقول سرسی لنستر، وقتی وارد بازی تاج و تخت می‌شوی یا می‌بری یا می‌میری.

یادتان باشد که با تصاحب 7 قلمرو در هر زمان از این بازی مهیج، بازی به پایان رسیده و سایرین تسلیم خواهند شد. اما اگر جنگ‌ها فرسایشی شوند در پایان دهمین دوره جنگ‌ها صلح برقرارشده و خاندانی که بیشترین املاک را در اختیار داشته باشد بر تخت خواهد نشست.

تمرکز کنید، نیروهای درونیتان را فرابخوانید، حالا بازی را شروع می‌کنیم.

صفحه اصلی بازی درواقع سرزمین وستروس است و علاوه بر مناطق، مسیرهایی برای تصاحب قدرت را به شما نشان می‌دهند.

صفحه هر بازیکن قلعه شخصی که می‌توان در آن به مخفی کردن دارایی‌ها پرداخت.

یگان‌ها هرچند پلاستیکی هستند اما قدرت شما را در بازی تعیین خواهند کرد.

توکن‌های فرمان که دستورهای شما برای ارتش را اعلام می‌کنند بصورت گرد و توکن‌های قدرت که اثرگذاری سیاسی و اقتصادی هر خاندان بر وستروس را تعیین می‌کنند بشکل سپر هستند. توکن‌های دایره شکل نفوذ هم اعلام می‌کنند که هر خاندان مسیر نفوذ را چقدر پیش برده است.

خمره‌های موجودی را فراموش نکنید؛ این خمره‌ها میزان دارایی هر خاندان را در مسیر موجودی نشان می‌دهند. مسیر پیروزی نیز توکن مخصوص بخود را دارد که شبیه قلعه هستند.

به غیر از 6 خاندان بزرگ، مناطق و اقوام بی‌طرفی هم هستند که بدون جنگ ممکن است تسلیم یک خاندان شوند و با توکن‌های ارتش بی طرف مشخص می‌شوند. اما این پایان ادوات این بازی نیست، تصاحب تاج و تختی بزرگ نیازمند صبر و حوصله و استفاده از همه چیز و توجه به همه جزئیات است.

چرا باید بردگیم Game of thrones را تجربه کنیم؟

توضیحات کلی‌تر

دژهای خاندان توکن‌های مشخصی دارند که قدرت دفاعی رقیب را نشان داده و در نزدیکی مرز زمین‌های اصلی هر خاندان قرار می‌گیرند. توکن‌های برتری هم در بازی وجود دارند که هر کدام به شکل خاصی هستند و برتری‌هایی برای صاحبانشان بهمراه دارند. کسب این توکن‌ها با پیروزی در مسیرهای سه گانه نفوذ امکان پذیر است.

اما ب غیر از توکن‌ها، کارت‌های بازی را هم باید بشناسید. کارت‌های خاندان برای شخصیت‌های مهم فراخوانده شده در هر مبارزه است. کارت‌های سرزمین وستروس نیز نشانه‌ای از حوادث است که در ابتدای هر دوره و بصورت رندوم اتفاق خواهند افتاد. کارت‌های شروع جنگ را برای چالشی‌تر شدن مبارزات استفاده می‌شوند و خطرپذیری را افزایش خواهند داد.

اگر طرفدار گیم آف ترونز هستید حتما منتظر وحشی‌های پشت دیوار شمال در بین توکن‌ها و کارت‌ها بوده اید. آنها کارت‌های مخصوص به خود را دارند. همانزور که حتما حدس زده اید، کارت‌های وحشی‌ها و حملات آنها بر سرزمین وستروس و مسیر قدرت اثرگذار خواهند بود.

بازی رومیزی Game of Thrones و تخت برای امکان اجرا در شرایطی که تعداد بازیکنان 3 یا 4 نفر باشد، کاشی تخت پادشاهی را قرارداده است. این کاشی‌ها به تعادل دستورات ویژه کمک می‌کنند.

چرا باید بردگیم Game of thrones را تجربه کنیم؟

 چیدمان بازی شامل 11 اقدام اصلی است:

  • آماده کردن صفحه اصلی
  • برزدن کارت‌های وحشی‌ها و قراردادن توکن‌هایشان در دونقطه از مسیر وحشی‌ها
  • کارت‌های وستروس را با توجه به اعداد رومی‌پشت کارت جدا کرده و هر کدام از سه دسته را بر بزنید
  • توکن‌های ارتش‌های بی طرف را با توجه به تعداد بازیکن جدا کرده و در جای خاص خودشان روی صفحه بازی قرار دهید
  • شمارنده بازی را در خانه اول قرار دهید
  • حالا هرکسی خاندان خود را انتخاب کند
  • به غیر از توکن‌های قدرت، مابقی امکانات خاندان خود را بردارید
  • توکن‌های نفوذ، پیروزی و موجودی را قرار دهید، نگران نباشید امکان دارد که دو خاندان دارای یک سطح از نفوذ یا موجودی باشند
  • یگان‌های خود را براساس دستورالعمل هر خاندان آرایش دهید
  • توکن دژ خاندان را در محدوده خود قراردهید
  • توکن‌های قدرت را در دسته توکن‌های قدرت قرار دهید و سپس هر بازیکن با توجه به خانه خود 5 توکن را تملک می‌کند.

 

بازی رومیزی Game of Thrones

شیپور نبرد نواخته شد و حالا وقت کسب افتخار است.

10 راند مبارزه در دنیای وستروس برای تصاحب تاج و تخت آهنین شروع شده است و در هر دور باید سه فاز را به پیش ببرید.

فاز وستروس:

اولین فاز از هر دور از بازی بغیر از راند اول است؛ این فاز در واقع حوادثی است که شما آنها را تحت کنترل ندارید و به بازی تحمیل می‌شوند. ابتدا نشانگر راند بازی را یک مرحله به جلو برانید وبه ترتیب سه کارت از کارت‌های سه گانه وستروس را بکشید. اگر کارت‌ها نشان وحشی را دارند تعداد آنها را جمع بزنید و توکن وحشی را جلو ببرید. حواستان باشد که اگر وحشی‌ها به خانه 12 برسند، وحشی‌ها حمله خود را بلافاصله شروع می‌کنند. اگر وحشی‌ها هنوز حمله نکردند و دیوار شمالی امن است، نفس عمیقی بکشید و دستورات کارت وستروس را اجرا کنید.

مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

انواع مکانیزم بردگیم ها

فاز برنامه ریزی:

حالا وقت آن است که استراتژی‌های نظامی‌خود را در املاکتان به اجرا درآورید.

استراتژی‌ها مخفیانه ابلاغ می‌شوند و حتی لابی کردن هم برایتان مجاز نیست تا رقبا از دستورها با خبر نشوند، سعی کنید این مرحله را همزمان انجام دهید، چون همیشه جاسوسانی هستند که باید حواستان به آنها هم باشد!

یادتان باشد که علاوه بر توکن‌های دستور، توکن‌های ستاره دار را هم می‌توانید استفاده کنید.

در مرحله بعد همه توکن‌ها رونمایی می‌شوند. به توکن‌هایتان دقت کنید، اگر توکن کلاغ را در اختیار دارید شما در این مرحله فرصت اضافه‌ای دارید تا یکی از دستوراتتان را بر اساس دستورات رقبا تغییر دهید.

فاز عملیات:

در این لحظه باید دید برنامه‌ریزی کدام خاندان موفق‌تر عمل خواهد کرد. 4 مرحله در این فاز وجود دارد:

ابتدا دستور حمله!

در این مرحله به ترتیبی که جدول تخت آهنین دستور می‌دهد، خاندان‌هایی که دستور حمله داده اند به یک حمله می‌پردازند.

با این کار دستورات رقبا لغو می‌شوند و اگر کسی در حال تقویت قدرت باشد، متاسفانه غارت می‌شود و یک توکن قدرت خود را از دست می‌دهد و غارتگر هم یک توکن قدرت بدست می‌آورد.

چرا باید بردگیم Game of thrones را تجربه کنیم؟

حالا وقت پیش روی است!

به همان ترتیب ساعتگرد خاندان‌ها به پیشروی می‌پردازند،  و این کار ادامه می‌یابد تا پیش روی‌ها به اتمام رسیده و مرحله بعدی آغاز می‌شود. یادتان باشد که در دوران کهن به مبارزه می‌پردازید و فقط می‌توانید با اسب و گاری تجهیزات و نیروهای خود را به کشور همسایه ببرید.

مگر اینکه از کشتی استفاده کنید که در این حالت شرایط خاص خودش را باید رعایت کنید.

صبرکنید! اگر منطقه‌ای را از نیروهای خود خالی کنید، دیگر مالکیتی نسبت به آن ندارید.

پس اگر میخواهید منطقه فعلی را برای خود حفظ کنید اما تمام نیروهایتان را حرکت دهید، باید با توکن قدرت به تثبیت منطقه اقدام کنید.

یادتان باشد شما می‌توانید توکن را اجرا کنید یا اجرا نکنید؛ این نکته و قراردادن توکن‌های متفاوت در مناطق همسایه باعث سردرگمی‌رقبا و احتمالا عدم تصمیم گیری صحیح آنها خواهد شد.

اکنون باید به تقویت قوا پرداخت

مانند مرحله پیش روی، ساعتگرد به تقویت قدرت بپردازید تا این توکن‌ها هم از زمین بازی خارج شوند.

یادتان باشد که اگر در منطقه‌ای دستور تقویت قدرت صادر کردید و تصویر قدرت هم در آن منطقه وجود داشت، شما یک توکن اضافی قدرت دریافت خواهید کرد.

خالی کردن صفحه بازی رومیزی Game of Thrones

آرامش برقرار شده است و باید برای راند آتی بازی رومیزی Game of Thrones آماده شوید؛ قبل از شروع راند بعد، باید مواردی که در صفحه باقی مانده اند را تعیین تکلیف کنید.

توکن‌های دستور حمایت و دفاع باقیمانده را از صفحه خارج کنید. توکن‌های کلاغ پیام رسان وشمشیر والریان را هم به روی اصلی برگردانید.

یادتان باشد که توکن‌هایی که بصورت معمولی انجام شده اند یا حتی با سایر روش‌ها از صفحه بازی حذف شده اند در دسترس خاندان برای راند بعدی بازی قرار می‌گیرند.

حالا می‌توانید وارد راند بعدی بردگیم بازی تاج و تخت شوید و اگر راند دهم را به پایان رسانده اید، وقت تعیین صاحب تاج و تخت آهنین است که در ابتدا توضیح داده شد.

اتحاد و خیانت در بازی رومیزی Game of Thrones

از قسمت های جذاب بردگیم بازی تاج و تخت، اتحاد خاندان‌ها و خیانت آن ها است.

بازیکنان می توانند با هم متحد شوند یا هر وقت که خواستند به متحد خود خیانت کنند.

اما سه نکته را باید رعایت کنند:

  • هیچکدام از توکن ها برای سایرین بصورت علنی یا در خفا رو نخواهد شد.
  • توکن یا کارتی بین خاندان ها رد و بدل نمی شود.
  • قراردادن توکن ها باید مخفیانه صورت گرفته و نباید کسی دست خود را رو کند.

بازی رومیزی Game of Thrones

جنگ در بازی رومیزی Game of Thrones

هیچ خاندانی به راحتی زمین‌های خود را در اختیار رقبا قرار نمی‌دهد و برای تصاحب زمین‌ها باید وارد جنگ‌های خونینی بشوید. وقتی با ورود یگان‌های شما به زمین‌های سایر خاندان‌های وستروسی جنگ می‌شود، مقایسه توان جنگی و دفاعی طرفین برنده نزاع را تعیین خواهد کرد.

المان‌های موثر در توان جنگی شامل 7 عنصر است:

  • یگان‌های شرکت کننده در جنگ و حمایت کننده‌ها
  • دستور دفاع و توکن پادگان برای خاندان مدافع زمین
  • دستور پیش روی برای خاندان مهاجم
  • توکن شمشیر والرین
  • کارت‌های هر خاندان

جنگ در 6 مرحله اجرا می‌شود:

درخواست حمایت:

یا به شما حمله شده است که باید از املاک خود دفاع کنید یا می‌خواهید منطقه‌ای را فتح کنید، در هر دو صورت داشتن حامیانی می‌تواند شما را قدرتمندتر کند. برای دریافت حمایت به صاحبان املاک مجاور خود مراجعه کنید، آن‌ها مجازند که به شما کمک کنند یا شما را تنها رها کنند، دیپلماسی شما تعیین کننده است. یادتان باشد که توکن حمایت یکبار مصرف نیست و در یک دور به هرتعداد لازم قابل استفاده است.

محاسبه توان جنگی طرفین:

یگان‌ها، امتیاز دستور دفاع یا پیش‌روی، یگان‌ها و امتیازهای ویژه دستور حمایت و در نهایت، توکن پادگان، امتیازهای مدافع و مهاجم را تعیین می‌کند.

اجرای کارت‌های خاندان:

یک کارت خاندان مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید و همزمان با حریف، کارت‌ها را رو کنید و دستورات کارت را اجرا کنید. یادتان باشد که فقط یک بار می‌توانید از هر کارت استفاده کنید و کارت رو شده پس از اجرا، به قسمت کارت‌های خرج شده منتقل می‌شوند.

شمشیر والرین:

شمشیر والرین میتواند برای بازیکن دارنده آن، یک امتیاز در قدرت نهایی جنگ کسب کند. اگر از توکن والرین استفاده کردید آنرا به سمت کمرنگ برگردانید تا دوباره در این دور استفاده نشود.

پنجمین مرحله:

جنگ به شمارش توان جنگی حریفان اختصاص دارد، قدرت جنگ اولیه، توانایی‌های شخصیت‌های خاندان و شمشیر والرین، توان نهایی جنگ هر خاندان را مشخص می‌کنند.

مرحله آخر:

تعیین نتیجه نهایی جنگ است، مشخص است که بازیکن با قدرت نهایی جنگ بیشتر برنده این نزاع خواهد بود. اگر امتیازات مساوی شد، خاندانی که خانه بالاتری در جدول شمشیر والرین دارد برنده خواهد بود.

تلفات جنگی که بازنده متحمل شده است، از تعداد آیکن شمشیر برنده منهای تعداد آیکن برج بازنده مشخص می شود. به این تعداد از یگان های بازنده نابود می شود. سایر یگان‌های شکست خورده باید سرزمین را ترک کنند. اگر مهاجم شکست خورده باشد. به زمین قبلی خود برمی گردد و مدافع بازنده باید به یک زمین خالی یا یک سرزمین دوست منتقل شود. ولی اگر سرزمین مناسبی برای عقب نشینی مدافع بازنده نباشد. فاجعه‌ای رخ داده و تمامی یگان‌های باقیمانده نیز از دم تیغ دشمن می‌گذرند. حالا شیپور پایان جنگ بردگیم بازی تاج و تخت نواخته می‌شود. و دستورهای باقیمانده در سرزمین اگر متعلق به شکست خورده است حذف و اگر مدافع پیروز شده است، بدون اثر باقی می‌مانند.